Poșta Română anunță schimbări importante care îi vizează pe toți românii. Potrivit reprezentanților agenției guvernamentale, codurile poștale clasice, împărțite geografic, vor fi înlocuite cu coduri poștale personale digitalizate. Iată despre ce este vorba și cum vom intra în posesia propriului nostru cod poștal.
Anunț important de la Poșta Română
Potrivit unui anunț oficial din partea Poștei Române, fiecare român va avea propriul său cod poștal. Este vorba despre un pas digital important în istoria agenției guvernamentale. La acest moment, în România codurile poştale sunt împărțite geografic, pe localități, sau străzi, sau cartiere. Iată ce a declarat despre acest subiect Valentin Ștefan, directorul Poștei Române.
„Noi lucrăm la un cod poștal pe persoană. Dacă până acum codurile poştale sunt împărțite geografic, pe localități, sau străzi, sau cartiere, credem că e momentul în care să facem un pas digital important și să ne asigurăm că fiecare persoană are propriul cod poștal şi indiferent unde se găseşte persoana respectivă poştaşul să îl găsească şi să îi ducă coletul, dacă optează pentru genul ăsta de livrare”, a anunțat Valentin Ştefan la Radio România Actualități.
În cadrul aceleiași intervenții la radio, directorul Poștei Române a anunțat și că instituția va implementa o rețea de cutii poștale digitale „care să permită oamenilor să beneficieze de ridicarea produselor fără să mai depindă de programul poștei sau de programul poștașilor”.
Cutii poștale digitale în România
Potrivit informațiilor oferite de Valentin Ștefan, primele cutii poștale digitale au apărut deja în câteva locații din țară și urmează ca Poșta Română să mai achiziționeze 3.000 de cutii poștale și 75 ghișee poștale.
În acest fel, operatorul public poştal mai face un pas spre digitalizare şi aliniere la dinamica mondială a comerţului online. Cutiile digitale reprezintă o soluţie de procesare pentru operaţiuni de distribuire de colete, cu sau fără ramburs, ele fiind accesibile clienţilor în regim self-service, non-stop.
Directorul Poștei Române a explicat că avizarea clienţilor care au de ridicat un colet, se va face prin sms sau e-mail. Destinatarii pot face plata direct la POS-ul integrat pe care-l posedă cutia digitală, aceasta fiind dotată şi cu un ecran tactil ce oferă o interacţiune intuitivă cu utlizatorul.